Wojny rdzeniowe

Wojny Rdzeniowe to gra dla programistów; w grze tej gracze tworzą programy komputerowe, które następnie „walczą” ze sobą. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że walka polega na wykonywaniu swojego kodu i zmuszenia przeciwnika do wykonania instrukcji DAT — program, który ją wykona jako pierwszy, przegrywa.

Magazyn Enter

Dawno, dawno temu było takie czasopismo „Enter”. Teraz już go nie ma, a szkoda, bo to był dobry, profesjonalnie przygotowany magazyn komputerowy. Było tam o biznesie, o rozwoju informatyki i o nowościach. Cechą charakterystyczną były przeprowadzane przez redakcję testy — testowano wszystko: edytory tekstu (to były czasu, gdy było więcej edytorów tekstu, teraz wszyscy mamy Worda), kompresory plików, drukarki igłowe. A najciekawszym działem była „Akademia”. I w tej „Akademii” pisano o rzeczach fascynujących — między innymi właśnie o Wojnach Rdzeniowych.

To, co poniżej, to przepisane treści publikowanych w „Enterach” artykułów o Wojnach Rdzeniowych. Działo się tam, jak widać, dużo — bo publikowano i poradniki dla początkujących, i omawiano strategie, i recenzowano kody wojowników, i organizowano nawet Mistrzostwa Polski. I ja tam byłem, i miód i wino piłem, ale to było dawno i nieprawda.

Rzecz jasna wszelkie prawa do artykułów zachowują ich autorzy (a może właściciele „Entera”? Nie wiem); wszystkie poniższe teksty pozwoliłem opublikować sobie na podstawie licencji fair use. Tuszę, że nikt z autorów (albo właścicieli „Entera”) nie ma nic przeciwko.

Różności